Космічна одіссея: що Біткоїн робить за межами Землі

Освоєння космосу Біткоїн-компаніями дозволило надати людям доступ до фінансових послуг у найвіддаленіших куточках галактики.

Blockstream та космос

Біткоїну стає тісно на Землі тож він намагається проникнути за межі нашої планети. Але як можна застосувати Біткоїн-технології в космосі?

Один із прикладів інтеграції Біткоїна в аерокосмічну індустрію пов'язаний з компанією з Канади Blockstream, яка активно використовує супутники для трансляції Біткоїн-мережі на більшу частину земної кулі. Це забезпечує не лише глобальне покриття, а й додаткову резервну систему у разі збою земної інфраструктури.

Джерело: Pixabay

Адам Бек – співзасновник Blockstream, криптограф і один із тих, чиє ім'я згадано у White Paper Біткоїна, вважає, що розміщення нод мережі Біткоїна на орбіті Землі піде на користь усім.

«Є кілька причин для створення нод мережі у космосі. Це круто, і це можна реалізувати. Крім того, ви зможете отримувати дані анонімно, тому що вони транслюються з космосу і ніхто не може визначити, що саме ви їх отримуєте. Це добре для конфіденційності», – заявив Бек в одному зі своїх інтерв'ю.

У серпні 2017 року Blockstream зробила безпрецедентний внесок у розвиток Біткоїна, запустивши безкоштовний супутниковий сервіс, що транслює блокчейн Біткоїна з космосу, охоплюючи Африку, Європу, Південну Америку та Північну Америку. За рік ця канадська компанія розширила сферу своєї трансляції, включивши до нього Азійсько-Тихоокеанський регіон.

Blockstream не запускала власні супутники, компанія орендує діючу супутникову смугу пропускання для мережі Blockstream Satellite у третіх сторін.

Перша нода Біткоїна у космосі

У 2019 році вперше ноду Біткоїна відправив на міжнародну космічну станцію (МКС) стартап SpaceChain, що зробило мережу ще безпечнішою. «Нода» – це мережевий вузол, або комп'ютер, підключений до мережі Біткоїна, який веде облік транзакцій і блоків у блокчейні біткоїна. Ноди утворюють основу мережі, забезпечуючи її безпеку, децентралізацію та прозорість.

Комп'ютер із BTC-нодою став невеликою частиною вантажу ракети Falcon 9, яка залишила американський космодром на мисі Канаверал у Флориді. CEO SpaceChain Зі Чжен заявив, що такий повільний, але безпечний спосіб обміну даними може стати привабливим для великих клієнтів. Уже 2020 року цей блокчейн-вузол Біткоїна здійснив свою першу транзакцію.

Космічний туризм і біткоїни

Розвитком космічного туризму з використанням цифрових активів одним із перших неабияк зацікавився мільярдер Річард Бренсон. У 2013 році він заявив, що його компанія Virgin Galactic готова приймати не лише американські долари, а й біткоїни. За словами Бренсона, Virgin Galactic – «компанія, яка дивиться в майбутнє, а Біткоїн – саме таке майбутнє».

Пропозицією Бренсона вирішили скористатися відомі Біткоїн-ентузіасти – близнюки Тайлер і Кемерон Вінклвоси, вони оплатили політ у космос. Один квиток коштував в еквіваленті $250 000.

Незважаючи на високу ціну, лише за рік виявили бажання полетіти на шатлі Virgin Galactic понад 700 осіб. Серед клієнтів компанії Бренсона – мер Дніпра Борис Філатов. Міський голова повідомив, що його номер у списку 146.

Космічна одіссея: що Біткоїн робить за межами Землі
Склад екіпажу: два пілоти, три астронавти та Річард Бренсон. Джерело: Virgin Galactic

Компанія Virgin Galactic змогла здійснити перший «туристичний» суборбітальний політ зі своїм засновником Річардом Бренсоном на борту лише 11 липня 2021 року.

Гаманці на Місяці

Фраза «To The Moon» для Біткоїн-спільноти має сакральне значення, тому бажання надіслати BTC у прямому розумінні на Місяць з розвитком аерокосмічної галузі стало чимось само собою зрозумілим.

Перший біткоїн у космос запустила компанія Genesis Mining. У стратосферу Землі відправили надрукований на 3D-принтері символ Біткоїна із прив'язаним до нього апаратним гаманцем. Після цього компанія перевела на нього кошти, здійснивши таким чином першу фінансову транзакцію між фізособами у космічному просторі.

Біткоїн-біржа BitMEX у партнерстві з американською комерційною аерокосмічною компанією Astrobotic Technology Inc. та виданням Bitcoin Magazine вже цього літа планує запустити апаратний гаманець з 1 BTC на Місяць. Ракета з гаманцем має вилетіти з Космічного центру Кеннеді, що стане важливою віхою для всієї Біткоїн-індустрії. Гаманець, на якому вигравірувано публічну адресу та закритий ключ, містить 1 BTC, він стане першим у світі фінансовим активом, відправленим до космосу.

Місія вже пройшла ретельне тестування та підготовку до космічного польоту. Окрім гаманця на Місяць відправлять текст Genesis Block, першого зі здобутих блоків біткоїна. Він буде відображений на металевій пластині з необробленими шістнадцятковими даними та голограмою логотипу Bitcoin Magazine.

Ближче до кінця 2023 року агрегатор даних LunarCrush за допомогою компанії Ілона Маска SpaceX збирається відправити на Місяць понад 62 BTC. Як стверджують у LunarCrush, приватний ключ від гаманця буде вигравіруваний на обшивці місяцехода Lunar Outpost MAPP Rover. У компанії запевняють, що процес гравіювання повністю задокументують задля прозорості процесу. Придбати гаманець зможе будь-хто, хто досягне Місяця.

Висновки

Однією з головних причин, чому Біткоїн-компанії прагнуть підкорити космос, є бажання розширення своєї глобальної присутності та надання доступу до фінансових послуг у найвіддаленіших куточках світу. Космос пропонує можливості для поліпшення безпеки та надійності Біткоїн-мережі. Наявність космічної інфраструктури, такої як супутники, дозволяє компаніям забезпечувати доступ до Біткоїна в місцях, де немає надійного підключення до інтернету, що відкриває цифрову економіку для більшої кількості людей.

Чи потрібні біткоїнерам ментори Чи потрібні біткоїнерам ментори Глобальний тренд на послуги менторів та коучів у різних сферах існує вже не перший рік. Але наскільки це явище доцільне для Біткоїн-спільноти? Дмитро Харьков 20 травня 2024